Een heldere en functionele werkwijze
Wij hanteren een efficiënte werkwijze die klanten echt helpt in haar bedrijfsvoering.
Gemakkelijk en efficiënt overstappen
Overstappen naar onze dienstverlening gaat echt gemakkelijk. Wij ondersteunen klanten met onze werkwijze zodat zij moeiteloos en succesvol overstappen op onze dienstverlening. Inrichting en conversie doen wij al jaren heel succesvol in eigen beheer.
Stap 1A
Eerste afspraak
Het proces begint met een afspraak voor een kennismakingsgesprek. Dit kan met Eddie Bleijenburg via e.bleijenburg@concent.nl of bel met Eddie via 038-4231040.
Stap 1B
Kennismaking
Tijdens het kennismakingsgesprek worden de behoeften van de klant geïnventariseerd en vindt er een presentatie plaats waarin we vertellen wat wij kunnen betekenen voor de klant. We brengen de wensen van de klant helder in beeld en brengen hiervoor een passende offerte uit.
Stap 1C
SLA
Wanneer er akkoord is op de offerte brengen wij een SLA (Service Level Agreement = contract) uit. Als streefmoment geldt in de regel voor 1 september. Op deze manier hebben we ruim tijd voor afstemming van de dienstverlening, het opstartmoment van de begroting en de conversie van de administratie.
Stap 2A
Begrotingsproces
In de periode van 1 oktober tot 31 december gaan wij samen aan de slag om zo een definitieve begroting gereed te krijgen vóór 1 januari.
Stap 2B
Implementatie
Wij voeren interviews met als doel helderheid krijgen over het organigram, administratieve processen en autorisaties. Wanneer we een helder beeld hebben van de administratie, regelen we een online-ERP-omgeving in.
Stap 3A
Conversie
Wanneer de omgeving is ingericht, converteren wij de data vanuit het oude platform naar de nieuwe omgeving. Hiervoor hebben wij conversiemodellen beschikbaar waarmee gegevens uit systemen worden geconverteerd naar AFAS. Wanneer gewenst kunnen wij ook een conversie uitvoeren op gegevens die niet tot de standaardconversie behoren.
Stap 3B
Instructie
Vóór 31 december vindt er gebruikersinstructie plaats op basis van de ingerichte klant-omgeving. Half januari vindt een laatste instructie plaats waarbij mutaties met gebruikers van de opdrachtgever samen live worden verwerkt. Vanaf dat moment is de klant in staat zelfstandig te werken in de eigen omgeving.
Stap 3C
Livegang en lopende dienstverlening
Gebruikers hebben via computer of mobiles toegang tot de eigen administratie. Personeelsmutaties worden aangeboden via InSite of via de AFAS PocketApp en facturen via SpendCloud. Wij zorgen na kwaliteitscontrole voor definitieve verwerking van mutaties. Gebruikers kunnen het effect van de mutaties raadplegen in eigen dashboards via persoonlijke pagina’s in InSite. Vaste contactpersonen op de financiële en personeels- en salarisadministratie zijn dagelijks bereikbaar via telefoon of mail. De eigen financieel adviseur brengt gedurende het jaar een aantal managementrapportages uit en bespreekt deze met de opdrachtgever.
Vragen over onze werkwijze?
Neem contact op met onze experts. Die kunnen jou alles vertellen over de interne processen.